AKTUALNI STRUČNI SEMINARI:

 

 

 

On line Stručni seminar:

“Osnove tehničke regulative

– održat će se 25.03.2025., od 08,30 h do 16,00 h

 

Raspored predavanja:

08,30 – 09,00

Ivan Kovačić, dipl. ing. građ.

Uvodni osvrt voditelja seminara

09,00 – 10,30

Vesna Marohnić Kuzmanović, dipl.ing. arh.:

1. Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, NN 145/24
– nova zakonska rješenja i njihova provedba

10,30 – 10,40 Pitanja i prijedlozi polaznika seminara
10,40 – 12,10

Vesna Marohnić Kuzmanović, dipl.ing. arh.:

2. Projektiranje, kontrola i nostrifikacija projekata
– obveze i odgovornosti projektanata i revidenata
– nova zakonska rješenja o projektima i nostrifikaciji


3. Pravilnici o projektima, kontroli i nostrifikaciji projekata
– osvrt na odredbe zakona i pravilnika

12,10 – 12,30 Pitanja i prijedlozi polaznika seminara
12,30 – 14,10

Ivan Kovačić, dipl. ing. građ.

4. Izmjene i dopune Zakona o gradnji, NN 145/24
– nova zakonska rješenja i njihova provedba

14,10 – 14,20 Pitanja i prijedlozi polaznika seminara
14,20 – 15,00

Ivan Kovačić, dipl. ing. građ.

5. Dopune Zakona o građevinskoj inspekciji, NN 145/24
– ovlasti komunalnih redara nad građenjem zgrada
– ovlasti građevinskih inspektora po posebnom zakonu

15,00 – 15,50 6. Zakon o komunalnom gospodarstvu (osnovni), NN 68/18 i dr.
– Izmjene i dopune Zakona o komunalnom gospodarstvu, NN 145/24
– Zakon o upravljanju i održavanju zgrada, NN 152/24
– ovlasti komunalnih redara po tim i drugim zakonima
15,50 – 16,00 Pitanja i prijedlozi polaznika seminara

 

Sažetak predavanja na stručnom seminaru:

  1. Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, NN 145/24 (Zakon) stupio je na snagu 21. prosinca 2024. Sadrži 132 članka koji propisuju zaštitu i očuvanje pokretnih, nepokretnih i nematerijalnih kulturnih dobara. S obzirom na svrhu seminara – stručno usavršavanje osoba graditeljskih struka, razmatraju se u predavanju Opće odredbe i odredbe Zakona koje, posredno ili izravno, utječu na planiranje i provedbu zahvata na pojedinačnom kulturnom dobru ili unutar kulturno-povijesne cjeline i drugih područja pod zaštitom. Ističu se osobito sljedeća zakonska rješenja: sudionici u gradnji mogu pribaviti od nadležnog ministarstva prethodnu konzervatorsku obavijest u svrhu pripreme za provedbu zahvata na kulturnom dobru; jasnije propisivanje i provođenje općih mjera zaštite i očuvanja kulturnih dobara; obvezu dostave konzervatorske podloge s mjerama zaštite u svrhu izrade prostornog plana te njezina javna dostupnost putem Informacijskog sustava kulturne baštine i GIS-a (što će olakšati provođenje mjera te provođenje zahvata i radova); jasnije propisivanje postupka te potrebne dokumentacije za utvrđivanje posebnih uvjeta zaštite; planiranje donošenja standarda i konzervatorskih smjernica za učinkovitu provedbu mjera zaštite i očuvanja kulturnih dobara (posebno u izvanrednim okolnostima).
  2. Razmatraju se u predavanju odredbe Zakona o prostornom uređenju (ZOPU), Zakona o gradnji (ZOG), Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (Zakon) o poslovima PU i gradnje), Zakona o komori arhitekata i komorama inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju (Zakona o komori) i Zakona o obveznim odnosima, koje propisuju obveze i odgovornosti projektanata kod izrade projekata. Razmatraju se i odredbe ZOPU-a i ZOG-a o nostrifikaciji projekata te se u tome ističe izmijenjena odredba članka 97. ZOG-a prema kojoj nostrifikaciju projekata provode samo fizičke osobe: ovlašteni arhitekti i ovlašteni inženjeri. Razmatraju se i odredbe ZOG-a i Zakona o komori o obvezama i odgovornostima revidenta u poslovima kontrole projekata.
  3. Daje se prikaz odgovarajućih odredbi ZOPU-a i ZOG-a i Zakona o poslovima PU i gradnje i s tim odredbama povezane odredbe Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta, Pravilnika o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina, Pravilnika o kontroli projekata, Pravilnika o upisu u razred revidenata i Pravilnika o nostrifikaciji projekata.
  4. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o gradnji, NN 145/24 stupio je na snagu 1. siječnja 2025. osim članka 62. koji stupa na snagu 1. siječnja 2026. Sadrži 71 članaka koji propisuju dorade postojećih odredbi ZOG-a i nova zakonska rješenja, kao na primjer: građevine 1. i 3.b. skupine, glavni energetski certifikator, energetsko certificiranje i energetski pregled zgrade provode samo fizičke osobe, pravne osobe provode kontrolu energetskih certifikata ako zapošljavaju u punom radnom vremenu na neodređeno vrijeme najmanje dvije osobe ovlaštene za energetsko certificiranje i energetski pregled zgrade, ne plaća se vodni doprinos kod izdavanja građevinske dozvole, izmjene i dopune odredbi o izradi glavnog projekta, tipskog projekta i projekta uklanjanja, određuje se službena osoba za rješavanje postupka izdavanje akata gradnje, upravno tijelo na temelju podataka zemljišne knjige utvrđuje status stranke u postupku izdavanja dozvole, grade se građevine za sprečavanje djelovanja nepogoda na temelju glavnog projekta s isporukom po dijelovima ili tehničkog rješenja, protivno prostornom planu može se graditi vanjsko čelično stubište za evakuaciju u slučaju požara, na tehnički pregled građevina koje se grade na temelju glavnog projekta pozivaju se i predstavnici javnopravnih tijela, usklađene prekršajne odredbe ZOG-a i druga zakonska rješenja.
  5. Zakon o dopunama zakona o građevinskoj inspekciji NN 145/24 stupio je na snagu 21. prosinca 2024. Sadrži 9 članaka koji su propisali ovlasti komunalnog redara u sprječavanju nezakonitog građenja zgrada. Komunalni redar je naime ovlašten donijeti rješenje o obustavi građenja zgrade i izricati visoke novčane kazne za provedbu tog rješenja, ako u provedbi nadzora utvrdi da se zgrada gradi ili se nastavlja graditi bez građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta za građenje odnosno bez glavnog projekta kada je isti propisan za građenje zgrade. Optužni prijedlog ili obvezni prekršajni nalog zbog prekršaja odredbi ZOG-a, koje je u provedbi nadzora utvrdio komunalni redar podnosi upravno tijelo u kojem je zaposlen.
    U predavanju se razmatraju i druge ovlasti komunalnog redara koje propisuje Zakon o građevinskoj inspekciji te ovlasti građevinskih inspektora koje propisuje Zakon o državnom inspektoratu. Razmatra se i Pravilnik o načinu zatvaranja i označavanja zatvorenog gradilišta od strane komunalnog redara (u postupku donošenja).
  6. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o komunalnom gospodarstvu NN 145/24 stupio je na snagu 21. prosinca 2024. Sadrži 18 članaka koji su propisali usklađenja općih odredbi iz osnovnog zakona o komunalnom gospodarstvu, plaćanje komunalne naknade za turističke objekte, uvjete pod kojima izgrađena komunalna infrastruktura stječe status javnog dobra u općoj uporabi i usklađenja prekršajnih odredbi te se u tome ističu odredbe članka 124. tog zakona o prekršajima stranaka tijekom nadzora komunalnog redara. Razmatraju se u predavanju ovlasti komunalnog redara propisane Zakonom o komunalnom gospodarstvu (osnovnim) i izmjenama i dopunama tog zakona iz 2024. te ovlasti komunalnih redara koje propisuju drugi zakoni, i to: Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, Zakon o upravljanju i održavanju zgrada, Zakon o cestama, Zakon o gospodarenju otpadom, Zakon o zaštiti od buke i Zakon o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja. Razmotrene su prethodno ovlasti komunalnog redara po Zakonu o građevinskoj inspekciji.

  Važne napomene:

• Prema čl. 58. st. 1. a u vezi s čl. 56. st. 2. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje, NN 78/15, 118/18 i 110/19 obveznici stručnog usavršavanja su osobe koje obavljaju poslove: projektiranja, kontrole projekata, nostrifikacije, stručnog nadzora građenja, vođenja građenja, ispitivanja i prethodnih istraživanja, izrade elaborata za potrebe projekata, ocjenjivanja sukladnosti i izdavanja certifikata sukladnosti građevnih proizvoda.
• Prema čl. 3. Pravilnika o stručnom usavršavanju osoba koje obavljaju poslove prostornog uređenja i gradnje, NN 55/20 obveznik stručnog usavršavanja dužan je u dvogodišnjem razdoblju ostvariti najmanje 20 školskih sati edukacije, od čega 10 školskih sati iz poznavanja tehničke regulative i 10 školskih sati iz stručnog područja. U tijeku je drugo dvogodišnje razdoblje stručnog usavršavanja (edukacije) koje je započelo 1. siječnja 2025.
• Polaznik ovog stručnog seminara ostvarit će 8 (osam) školskih sati iz poznavanja tehničke regulative o čemu će ovo društvo (DGIZ) izdati odgovarajuću Potvrdu.
• Za praćenje nastave na daljinu potrebni su internet i računalo sa zvučnicima/slušalicama, te po mogućnosti mikrofon, radi izravne dvosmjerne komunikacije. Polaznici koji nemaju mikrofon na raspolaganju svoja pitanja mogu postavljati putem chata.
• Polaznicima stručnog seminara dostaviti će se e-mailom sleidovi se predavanja na seminaru.

Kotizacija seminara: 100,00 eura, a za članove DGIZ-a 85,00 eura.
Plaćanje na račun DGIZ-a, IBAN: HR8923600001101419024, MODEL: 00, poziv na broj: 25-03-2025

 

Prijave niže dolje ili preko e-maila dgiz@dgiz.hr

PRIJAVA NA SEMINAR

STRUKA:

ČLAN DGIZ-a:

POTREBNO JE IZDATI PONUDU:

PRISTANAK NA OBRADU OSOBNIH PODATAKA

15 + 3 =